~ My LiTtLe HeRo ~

This is the best pose by my little hero Muhammad Iqbal"...so cute..so funny...^ - ^....


Followers

Wednesday, January 26, 2011

Bimbang dengan kesihatan mak

2 hari lepas..mama ada tepon mak kat kampung...al-maklum la dah lama tak sembang dan bertanyakan khabar pasal famili kat kampung....bukannya mama tak tepon..kadang2 tepon kat rumah xde orang angkat la...pas2 tepon adik2 lak tak lekat kat rumah...itu pasal la dah lama tak sembang dengan mak....Ya Allah...berdosa kah aku!!!...

Lately nie, kesihatan ibuku tak berapa baik sangat...sakit sana sini...dah la ada kencing manis...tambah2 lak dengan penyakit-penyakit yang lain...risau lak mama...dah la jari telunjuk die bengkak..makan tahun..tak baik2 gak...abis doktor dah jumpa...still tak baik2 gak...tapi mak ada p jumpa doktor pakar tulang...doktor tue bagi suntikkan jer kat mak...tapi bila mama tanya doktor cakap ape..mak cakap doktor tak cakap apa2..lagi pun dia tak paham...doktor tue cakap orang putih...tapi alhamdulillah jari telunjuk mak dah tak sakit lagi...

Tapi ada satu perkara lagi yang buat mama terperanjat bila mak sebut pasal jantung....dia ada jumpe sekali dengan pakar jantung....doktor tue kata mak ada sakit jantung...kritical atau tak tue...belum pasti lagi..tapi ada!!...cuma mak kena buat further checking bulan April nanti..."Ya Allah...Ya Tuhanku...Kau berikan lah kesihatan pada kedua orang tuaku dan Kau panjang umur mereka"

Tapi...mak makin kurus sekarang nie...makan pun tak berapa selera...Alhamdulillah bapaku sihat...nasib baik la adik2 ada...boleh la tolong tengokkan kesihatan mereka...walaupun semuanya lelaki...yang gegirl semuanya merantau jauh....mama sentiasa mendoakan kesihatan mereka...

2 comments:

ieda said...

ada masa balik lah kg ok ..
takut jgn sampai ati x senang pulak .. nanti menyesal pulak kan .. :)

adda said...

salam, semoga mak cepat sembuh. mak kite pon baru dpt kencing manis ni luka kat kaki tak baik2 lagi huhuu..

tanak bawak mak berubat kat syifa alhidayah ke? bagus tau